ZWEMLES - KIDS

Is jouw kind een echte waterrat of is in bad gaan al een hele opgave? Onze zwemschool leert jouw kind zwemmen! We laten jouw kind op een speelse manier kennismaken met het plezier en de mogelijkheden van het water, leren de zwemslagen aan en verbeteren de zwemtechniek. Hiervoor volgen we de nieuwe leerlijnen van het zwemmen. Als je hier meer over wil weten, lees dan zeker ook onze visie tekst ‘leren zwemmen’.

Niveau 1

De zwemmertjes moeten ten volle 3 jaar oud zijn. We starten met watergewenning en het spelenderwijs aanleren van de eerste zwemkneepjes

Niveaus 2, 3 en 4

Vanaf nu heeft je kind geen schrik meer in het water en zal de nadruk liggen op alle vaardigheden die nodig zijn om veilig zich voort te bewegen in het water. Op een speelse manier zullen ze leren drijven, zich voortbewegen, ergens op klimmen of onderdoor zwemmen en nog zoveel meer. Ook zal de basis worden gelegd voor het aanleren van (rug) crawl. Vanaf niveau 4 komt ook schoolslag erbij.

Niveau 5

Vanaf nu zwemmen de kinderen in de lengte van het zwembad en kennen ze de basis van rugcrawl, crawl en schoolslag. Hier zal hun uithoudingsvermogen worden vergroot en zal hun techniek worden verfijnd.

Niveaus 6 en 7

Crawl, schoolslag en rugcrawl worden vervolmaakt. Vlinderslag komt erbij.

Niveau 8

De verschillende technieken worden verfijnd en bijgeschaafd. De les wordt zo opgebouwd dat ook uithoudingsvermogen aan bod komt.

Niveau 9

Een training met aandacht voor zwemstijl, techniek én uithouding. De aanpak blijft gezond sportief en is niet competentiegericht.

Zwemmen Kids Verticaal
Waar

Sportoase, Philipssite 6, 3001 Leuven (Heverlee)

Wanneer

maandagavond en zaterdagvoormiddag, voor concrete uren raadpleeg de lessentabel.

Lesgeld
  • € 71 per semester voor 1 zwembeurt per week.
  • € 65 voor het 2de, € 60 voor het 3de kind van hetzelfde gezin.
  • Voor 2 zwembeurten per week: + € 35 / kind.

STAY SAFE AND KEEP SWIMMING!

Lessentabel​

Al onze zwemlessen vinden plaats in het sportoase instructiebad of wedstrijdbad

Voor extra vragen kan u altijd terecht bij Lars Feyaerts.

Wanneer gaat de les niet door? Bekijk het hier.

Maandag - Instructiebad

17u00-18u30: niveau 1-4
telkens 30 minuten

18u30-19u05: niveau 5

19u05-19u50: niveau 6-7

19u50-20u55: niveau 8-9

Zaterdag - Wedstrijdbad

10u00-12u00 niveau 5a
telkens 30 min

10u00-12u00 niveau 5b-6-7
telkens 40 min

10u00-12u00 niveau 8 en 9:
telkens 1uur

Zaterdag - Instructiebad

10u30-13u00 niveau 1-4
telkens 30 min

Huidige Leden Herinschrijven

Gezien we werken met inschrijvingen per semester moeten kinderen die reeds lid zijn van de zwemclub, zich op het einde van elk semester opnieuw inschrijven en betalen. Meer informatie over het herinschrijven kan je vinden in deze blogpost.

Hoe herinschrijven voor het eerste semester, dat start in september? Dit semester zullen we weer te plaatse inschrijven! Meer informatie over hoe en wat, vindt je terug op onze kalender en onze nieuwsbrief.

Nieuwe Leden

Inschrijvingen voor nieuwe leden zijn tweemaal per jaar via onderstaand inschrijvingsformulier. Dit formulier opent voor het eerste semester (dat start in september) op 1 augustus om 8u ’s morgens en voor het tweede semester (dat start in februari) op 2 januari om 8u ’s morgens en blijft geopend tot alle plaatsen volzet zijn.

We werken met het principe “wie het eerst komt, het eerst maalt”, zonder wachtlijsten. Wees er dus snel bij!

Formulier:

Het inschrijvingsformulier voor nieuwe leden is momenteel gesloten en zal openen op 2 januari (eerste semester) of 1 augustus (tweede semester), beiden om om 8u 's morgens.

Broers, zussen en kinderen van leden

Broers, zussen en kinderen van leden hebben voorrang op nieuwe leden. Het inschrijven kan via onderstaand inschrijvingsformulier en gebeurt tweemaal per jaar, telkens naar het einde van het semester toe. Je krijgt steeds een email met exacte informatie over wanneer het inschrijvingsformulier opent. Deze informatie zal ook via onze sociale media verspreid worden.

Formulier:

Gelieve hier de voornaam in te geven van het huidige lid waarvan het nieuwe lid boer, zus of kind van is.
Gelieve hier de achternaam in te geven van het huidige lid waarvan het nieuwe lid boer, zus of kind van is.
Hoe kent u ons? (required)

De Heverleese Zwemvereniging zal uw persoonlijke identificeerbare gegevens nooit doorspelen aan derde partijen, niet voor commerciële noch voor andere doeleinden.