ZWEMLES - KIDS

Is jouw kind een echte waterrat of is in bad gaan al een hele opgave? Onze zwemschool leert jouw kind zwemmen! We laten jouw kind op een speelse manier kennismaken met het plezier en de mogelijkheden van het water, leren de zwemslagen aan en verbeteren de zwemtechniek. Hiervoor volgen we de nieuwe leerlijnen van het zwemmen. Als je hier meer over wil weten, lees dan zeker ook onze visie tekst ‘leren zwemmen’.

Niveau 1

De zwemmertjes moeten ten volle 3 jaar oud zijn. We starten met watergewenning en het spelenderwijs aanleren van de eerste zwemkneepjes

Niveaus 2, 3 en 4

Vanaf nu heeft je kind geen schrik meer in het water en zal de nadruk liggen op alle vaardigheden die nodig zijn om veilig zich voort te bewegen in het water. Op een speelse manier zullen ze leren drijven, zich voortbewegen, ergens op klimmen of onderdoor zwemmen en nog zoveel meer. Ook zal de basis worden gelegd voor het aanleren van (rug) crawl. Vanaf niveau 4 komt ook schoolslag erbij.

Niveau 5

Vanaf nu zwemmen de kinderen in de lengte van het zwembad en kennen ze de basis van rugcrawl, crawl en schoolslag. Hier zal hun uithoudingsvermogen worden vergroot en zal hun techniek worden verfijnd.

Niveaus 6 en 7

Crawl, schoolslag en rugcrawl worden vervolmaakt. Vlinderslag komt erbij.

Niveau 8

De verschillende technieken worden verfijnd en bijgeschaafd. De les wordt zo opgebouwd dat ook uithoudingsvermogen aan bod komt.

Niveau 9

Een training met aandacht voor zwemstijl, techniek én uithouding. De aanpak blijft gezond sportief en is niet competentiegericht.

Zwemmen Kids Verticaal
Start 2024

Kind / Jeugd: 11 en 12 september

Volwassenen:  11 en 16 september

Waar

Sportoase, Philipssite 6, 3001 Leuven (Heverlee)

Wanneer

maandagavond en zaterdagvoormiddag, voor concrete uren raadpleeg de lessentabel.

Lesgeld
  • € 80 per semester voor 1 zwembeurt per week.
  • € 75 voor het 2de, € 70 voor het 3de kind van hetzelfde gezin.
  • Voor 2 zwembeurten per week: + € 40 / kind.

STAY SAFE AND KEEP SWIMMING!

Lessentabel​

Al onze zwemlessen vinden plaats in het sportoase instructiebad of wedstrijdbad

Voor extra vragen, check zeker even onze FAQ of stuur een mailtje naar Lars Feyaerts.

Wanneer gaat de les niet door? Bekijk het hier.

Maandag - Instructiebad

17u00-18u30: niveau 1-4
telkens 30 minuten

18u30-19u05: niveau 5

19u05-19u50: niveau 6-7

19u50-20u55: niveau 8-9

Zaterdag - Wedstrijdbad

10u00-12u00 niveau 5a
telkens 30 min

10u00-12u00 niveau 5b-6-7
telkens 40 min

10u00-12u00 niveau 8 en 9:
telkens 1uur

Zaterdag - Instructiebad

10u30-13u00 niveau 1-4
telkens 30 min

Huidige Leden Herinschrijven

Gezien we werken met inschrijvingen per semester moeten kinderen die reeds lid zijn van de zwemclub, zich op het einde van elk semester opnieuw inschrijven en betalen. Meer informatie over het herinschrijven kan je vinden in deze blogpost.

Nieuwe Leden

Inschrijvingen voor nieuwe leden zijn tweemaal per jaar via onderstaand inschrijvingsformulier. Dit formulier opent voor het eerste semester (dat start in september) op 1 augustus om 8u ’s morgens en voor het tweede semester (dat start in februari) op 2 januari om 8u ’s morgens en blijft geopend tot alle plaatsen volzet zijn.

Het invullen van onderstaand formulier is geen garantie op een plaatsje. Indien uw kind wat ouder is of al zwemervaring heeft, moeten we een proefles doen om het niveau te bepalen. Slechts wanneer we het niveau weten, kunnen we gaan kijken of/wanneer er nog plaats is.

We zijn er ons van bewust dat je graag zo snel mogelijk een antwoord krijgt op de inschrijving zodat jullie, indien nodig, een alternatief kunnen zoeken. Onze vrijwilligers doen hun uiterste best om jullie zo snel mogelijk van antwoord te voorzien, maar in de praktijk is het niet mogelijk om het exacte aantal vrije plaatsen te weten tot het semester al even bezig is. Hierdoor kan het altijd enkele weken duren eer je respons krijgt op jouw inschrijving.

We werken met het principe “wie het eerst komt, het eerst maalt”: wees er dus snel bij! We werken ook zonder wachtlijsten: indien je dit semester geen plaatsje hebt kunnen bemachtigen, moet je je bij de start van de inschrijvingen voor het volgende semester opnieuw inschrijven via onderstaand formulier.

22/02/2024: Niveau 1 is volzet! Kindjes van 5 jaar of jonger hoeven zich dus niet meer in te schrijven.

Formulier:

Het inschrijvingsformulier voor nieuwe leden is momenteel gesloten vanwege de vele inschrijvingen. Indien je het formulier hebt ingevuld, mag je snel antwoord verwachten. Indien je het formulier nog niet hebt ingevuld, gelieve dan volgend semester in te schrijven. Het inschrijvingsformulier zal weer openen op 2 januari (tweede semester) of 1 augustus (eerste semester), beiden om om 8u 's morgens.

Broers, zussen en kinderen van leden

Broers, zussen en kinderen van leden hebben voorrang op nieuwe leden. Het inschrijven kan via onderstaand inschrijvingsformulier en gebeurt tweemaal per jaar, telkens naar het einde van het semester toe. Je krijgt steeds een email met exacte informatie over wanneer het inschrijvingsformulier opent. Deze informatie zal ook via onze sociale media verspreid worden.

Na het inschrijven krijg je een automatische bevestigingsmail. We proberen uw kind in te schrijven op hetzelfde moment als zijn/haar broer(s)/zus(sen). Moest dat niet lukken (of indien het gaat om kinderen van leden), krijg je altijd een mailtje. Indien u geen mailtje krijgt, wil dat zeggen dat alles in orde is. Betalen voor broers en zussen van leden doen we tijdens het herinschrijvingsmoment. Betalen voor kinderen van leden doen we via overschrijving.

Formulier:

Het nieuwe semester is ondertussen al even begonnen en we nemen momenteel geen nieuwe inschrijvingen aan. Het inschrijvingsformulier voor broers, zussen en kinderen van leden zal weer openen op het einde van dit semester.