Wat over onze geschiedenis.

Op 26 augustus 1974, vindt de oprichting van  ‘Heverleese Zwemvereniging’ plaats, een zwemvereniging voor jongeren met als voorzitter Jos Sterkckx.

Al zeer snel mochten de ouders van de kinderen en jongeren ook mee komen zwemmen, de tweede tak werd geboren.

In 1978 vond de eerste turnles – wat we nu gymnastiek noemen – plaats. Drie jaar later (1981) werd de sporttak “joggen” in het leven geroepen in het kader van het ‘Gezondheidsinitiatief’ voor 40-60 jarigen. De wetenschap had aangetoond dat drie keer sporten zorgt voor meetbare effecten. De stad Leuven nam het ‘Gezondheidsinitiatief’ op in haar sportbeleid. Om deze wetenschap bij te staan is er ook 1 jaar fietsen geprobeerd.

Op 3 februari 1983 werd de vereniging een vzw. In het kader van de democratisering van de sportbeoefening en uit passie om kinderen en later ook volwassenen uit Leuven en omstreken meer te laten sporten in een familiale, recreatieve sfeer.

Van 1983 tot het jaar 2007 heeft de club ook Aerobic voor meerdere jaren in hun ruime aanbod gehad.

Hydrobic, in 2022 hernoemd naar Aquagym, is gestart in het jaar 1987 en onze laatste toevoeging is yoga in het jaar 2004

1974 – Oprichting – Zwemmen

1978 – Gymnastiek