Algemene Regels

Mondmasker verplicht in de kleedkamers voor de ouders

Sportoase verplicht geen mondmaskers meer in het gebouw of de kleedkamers, kinderen en jongeren die komen zwemmen hoeven dit dus niet meer te dragen. De mondmaskers zijn wel nog verplicht op plaatsen waar 1.5m afstand niet bewaard kan worden. Daarom vragen we aan de ouders die hun kinderen komen helpen omkleden om een mondmasker te dragen in de kleedkamers.

Ben je ziek? Blijf thuis!

De algemeen geldende regel rond thuisblijven bij ziekte blijft behouden.

Kom op tijd

Het aanvangsuur van de les is het uur waarop de kinderen in het water moeten zitten. Kom dus 10 minuten op voorhand om je kind rustig te kunnen laten/helpen omkleden.

Wachten in de kleedkamers

De kindjes die zwemmen in het instructiebad wachten in de kleedkamers totdat iemand van ons hen komt halen om naar boven te gaan. Dit zal gebeuren 5 minuten voor de aanvang van de les. Kleedkamers mogen wel weer door elkaar gebruikt worden onafhankelijk van in welk niveau je kind zwemt. Ook broers en zussen kunnen zich dus weer samen omkleden.

Douchen

Douchen voor het zwemmen is weer verplicht. De kinderen die in het instructiebad zwemmen en dus door ons worden opgehaald in de kleedkamers zullen samen eerst douchen voor ze naar boven gaan. De jongeren die zichzelf omkleden in het wedstrijdbad, moeten eerst douchen alvorens naar hun zwembanen te gaan. Douchen na het zwemmen is ook weer toegestaan, al vragen we ook daar aan de ouders om een mondmasker te dragen indien ze hun kinderen willen helpen bij het douchen.