Aquagym

Aquagym kan je het beste vergelijken met aerobic, maar dan in water dat tot borsthoogte komt. Op het tempo van de muziek ga je lopen, springen, zwakke spieren versterken en stramme gewrichten soepel maken.

Waarom Aquagym

Door je bewegingen uit te voeren in het water combineer je de positieve eigenschappen van aerobic, nl. het versterken en activeren van alle spieren, met de positieve eigenschappen van het water. De voortdurende massage van het water zorgt voor een betere bloeddoorstroming. Dit heeft op zijn beurt dan weer een positief (dalend) effect op je bloeddruk. Ook je evenwichts- en coördinatie gevoel verbetert door de weerstand van het water.

Een ander voordeel is dat je meer calorieën verbrandt dan op het droge. De waterweerstand zorgt namelijk voor meer weerstand bij eenzelfde beweging. Hierdoor voer je de beweging ook trager uit en zal er voornamelijk vetverbranding plaats vinden.

Ten slotte is het risico op kwetsuren kleiner omdat het water de schokken opvangt.

Aquagym is voorlopig volzet en accepteerd geen nieuwe leden.

Lesgeld

€ 84 per semester voor 1 les per week.

Waar

Sportoase Wilsele, Aarschotsesteenweg 730, 3012 Leuven (Wilsele)

Wanneer

Voor meer informatie raadpleeg de lessentabel.

Start 2024

13 September

hydrobic- long

STAY SAFE AND DO AQUAGYM!

Lessentabel​

Al onze Aquagym lessen vinden plaats in de  Sportoase te Wilsele.

Voor extra vragen kan u altijd terecht bij Ritta Vandeput.

Wanneer gaat de les niet door? Bekijk het hier.

Woensdag

Van 20u30 tot 21u15 – volwassenen

Van 21u15 tot 22u00 – volwassenen

Nieuwe Leden